Pat met een luiaard bij een opvang

Zo, we zijn gearriveerd in San Jose, was best een lange reis, zo'n 22 uur. Maar alles is prima verlopen en we hebben ons er kranig doorheen geworsteld. De trein vanuit Hengelo was een makkie, aankomen op Schiphol ook...inchecken echter ging niet helemaal zo makkelijk aangezien we uit de rij werden gevist door de beveiliging.....

We hadden het voorrecht dat hij onze tassen leeg ging halen zodat we ze vervolgens zelf weer konden inpakken, en daar hadden we thuis al zo ons best op gedaan! Een voordeel was wel dat we daarna voorin de rij mochten plaatsnemen.... Verder nog ondervraagt bij de gate en in New York, na 7,5 uur vliegen, mochten we nogmaals een aantal keer door zo'n apparaat. Maar wel de schoentjes uittrekken!!

Maar weer opstappen in het volgende vliegmachientje. Deze keer 5 uur naar SJ. Was prima te doen, Syl moest even slapen en Pat heeft nog net Spider Man 2 kunnen uitzitten. We konden mooi de kustlijn van de US volgen incl. de Florida Keys. Daarna 2 uur pikkedonker. We werden weer wakker van de landing.

In San Jose wederom door die scanners, ach je went er aan. Even wat geld tappen en toegeven aan onze ronselende taxi chaufeur die in ons 15 min. naar een hotelekke heeft gebracht. Prima kamer met 3 bedden :-)

Even bijkomen en slapen maar.

Wegens het tijdsverschil van 8 uur was Syl vanochtend al om half zes wakker, Pet heeft het tot half 8 slapend uitgehouden. Daarna werd de muziek van de buren trouwens ook te hard om nog doorheen te slapen, dus om 8 uur zijn we maar opgestaan. Dag 1 van het grote avontuur is aangebroken... SJ is een vrij moderne stad waar weinig te doen is, weinig bezienswaardigheden dus we hebben de dierentuin met een bezoekje vereerd, beetje klein en zielig eigenlijk, net Artis!

Verder beetje sfeer aant proeven en rond aant lopen en mensen aant kijken. Prima dus om bij te komen van de reis. Veel junkfood en kledingzaken hier! En vanmorgen een hele grote optocht van kinderen met trommels! Echt uuuuuuuren lang!

Morgen gaan we op pad naar de Oost kust, Caribische kust. Daar blijkt een erg mooi natuurpark te zijn, Tortuguero genaamd. Dit is waar de schilpadden broeden, de luiaards in de bomen hangen en de kolibries rondvliegen. Maar goed dat de volgende keer, nu gaan we ons volgieten met goedkope cocktails, want met de stad zijn we al klaar.

Laterrrrrrr, Syl en Pat...