WEBLOGS VAN EEN AANTAL VAN ONZE REIZEN

Amerika 2013

Een 65 daagse reis door de zuidelijke staten van Amerika. Op 31 januari komen we in Philadelphia aan voor een kort bezoek. We vliegen door naar San Francisco waar we 7 dagen de tijd hebben om rond te kijken. Op 7 februari stappen we in onze camper om deze in 50 dagen naar Fort Lauderdale te rijden  | FOTO'S  |

Van Miami naar Key West en terug

Amerika 2013 zaterdag 06 april 2013
Key West

FOTO'S  |

Dag 59-65. De laatste avond in de camper was lekker relaxed. De camping is aan een haventje en de buren zijn zoals bijna overal weer erg aardig. Alles is ingepakt, de koelkast is zo goed als leeg en het 'ruim' ook. Gelukkig passen al onze nieuwe kleren vrij gemakkelijk in onze tassen. Vrijdag ochtend staan we fit op en maken onze laatste ontbijt ingrediënten op. Jammer genoeg moeten we nog wel wat weggooien… De camper (hier Recreational Vehicle of RV genoemd) is klaar om ingeleverd te worden. De rit naar de inlever lokatie duurt natuurlijk weer iets langer dan we dachten, dus we tanken er nog maar $10 bij,

Lees meer: Van Miami naar Key West en terug

Ft. Myers, Edison en de Everglades

Amerika 2013 donderdag 28 maart 2013
Thomas Edison

FOTO'S  |

Dag 53 t/m 58. Zaterdag ochtend 23 maart pakken we de camper en rijden we naar Ft. Myers. We kunnen maar niet in ons hoofd krijgen dat de afstanden hier altijd groooooot zijn. Op de kaart lijkt de afstand tussen Orlando en Ft. Myers goed te doen. Maar als we eenmaal in de auto zitten blijkt het toch weer een lange rit te worden. Orlando uitkomen gaat vrij goed via een snelweg, maar daarna naar het zuiden rijden lijkt een eeuwigheid te duren. Veel freeways rijden door dorpjes en steden, waardoor we heel vaak moeten stoppen bij verkeerslichten. Het doel is feitelijk niet Ft. Myers, maar Ft. Myers Beach, dit ligt

Lees meer: Ft. Myers, Edison en de Everglades

Kennedy Space Center en Disney

Amerika 2013 zondag 24 maart 2013
Syl en mini mouse

FOTO'S  |

Dag 50 t/m 53. Na alle opwinding over de raket lancering die we zagen verheugen we ons nog meer op ons bezoek aan Kennedy Space Center. Het Space center is bij de camping om de hoek en we staan om 10 uur voor de deur. Vanaf de parkeerplaats zie je de raketten die in de rocket garden (raketten tuin) staan al boven de gebouwen uittorenen, dat belooft veel goeds. Het weer belooft echter weinig goed. Het is zeker niet koud maar als we net binnen zijn wordt er een mededeling gedaan over het slechte weer dat binnen minuten zal losbarsten. Regen, onweer en bliksem…. het is in ieder geval een goed idee om

Lees meer: Kennedy Space Center en Disney

De lancering van een raket, wat stoer

Amerika 2013 woensdag 20 maart 2013
Lancering van een raket

FOTO'S  |

Dag 46 t/m 49. We reizen nu al 49 dagen door de VS, maar wat supergaaf wat we net gezien hebben zeg, we hebben 'van dichtbij' de lancering van een Atlas 5 raket gezien. Daarover later meer... We worden uit onszelf om zeven uur wakker op zaterdagochtend. Iedereen is weer pittig en fittig en we gaan op weg! Rijden op highway nr. 1 langs de Emerald coast. Dit deel van Florida wordt ook wel de panhandle genoemd, het is het meest westelijke stuk van de staat. We rijden 's ochtends dus op tijd weg en gaan verder op de scenic byway, de 30a. Dit stuk weg loopt direct langs de kust en er is hier geen hoogbouw. Na een

Lees meer: De lancering van een raket, wat stoer

Naar Florida via Mississippi en Alabama

Amerika 2013 dinsdag 19 maart 2013
USS Alabama

FOTO'S  |

Dag 43 t/m 45. Mississippi en Alabama Uiteindelijk zullen we onze camper over ongeveer 2 en een halve week inleveren in Fort Lauderdale, Florida. New Orleans, waar we nu zijn, is in Louisiana. Om naar Florida te komen moet we eerst de staten Mississippi en Alabama nog door. Woensdag 13 maart rijden we richting Mississippi. Dit gaat moeiteloos omdat onze camping in New Orleans vlakbij de i10 ligt. De i10 is de snelweg die van west naar oost loopt, van Californië tot helemaal naar Florida. We hebben niet erg veel van de i10 gebruik gemaakt omdat we natuurlijk onderweg diverse dingen wilde zien en die