De continental divide

Pfft, tis een zware dag vandaag… Hij zat er natuurlijk aan te komen maar als je zo’n leuke vakantie samen hebt gehad is het toch wel even wennen…. Ja, het gaat inderdaad over Erik, Renate, Robbert en de camper en het feit  dat ze ons vandaag aan ons lot hebben overgelaten om naar Seattle te rijden.

De andere reden waarom we vandaag een zware dag hebben is omdat we gisteravond op onze laatste avond samen misschien iets te veel biertjes naar  binnen hebben gekegeld….

Maar laat ik eerst nog iets verder terug gaan. We zijn woensdagavond op de camping in Vancouver aangekomen. Een keurige camping een halfuurtje met de Skytrain vanaf het centrum van de stad. Donderdag staan we, zoals altijd, op tijd op en gaan voor 9-en op weg naar Vancouver om een beetje de sfeer te proeven. Erik, Renate en Robbert zijn allemaal maar 1 dag in de stad en we hebben niet echt een  planning gemaakt. Uiteindelijk lopen we in deze vriendelijke stad naar Chinatown en Stanley park. We “lunchen” voor 40 Euro bij de Japanner waar we voor dit geld 80 sushi’s krijgen en thee zoveel je wilt. Spotgoedkoop is het dus en nog lekker ook!

Na een dagje struinen door de stad  strijken we neer bij de Steamworks pub and brewery alwaar we allemaal een taster nemen. Een taster is een selectie van de bieren die ze brouwen in de brouwerij, geserveerd in kleine glaasjes. Deze brouwerij heeft 8 bieren waarvan we er 7 hebben geproefd (de 8e hadden ze momenteel niet). Een leuke manier dus om het gebrouwen bier te kunnen proeven en de meeste biertjes smaken ons goed. Na deze taster hebben we allemaal een favoriet waar we nog wat meer van gaan proeven ;-)….

Uiteindelijk lopen we hier tegen 11-en naar buiten en omdat we nog niet genoeg hebben gehad duiken we nog een kroeg in. We willen het niet te laat maken dus om half 1 pakken we een taxi terug naar de camping. Vanochtend zijn we rond 8 uur opgestaan en na een goede douche is iedereen weer min of meer aanspreekbaar en gaan we aan de slag met het schoonmaken en opruimen van de RV. Omdat je met z’n 5-en toch aardig wat troep verzameld duurt het even voordat alles klaar is. Als dan ook de buitenkant nog gewassen is zijn we klaar en breekt ons laatste ritje met de camper aan. Erik, Renate en Rob brengen ons naar de Skytrain. Eenmaal geparkeerd nemen we afscheid van elkaar en de 3 overgeblevenen stappen weer in en beginnen aan de laatste rit naar Seattle. De camper nakijkend steken we over en moeten we ineens weer wennen aan reizen met z’n 2-en in plaats van met z’n 5-en.

Samenvattend kunnen we met heel erg veel plezier terugkijken op een geweldige reis samen waarin we de ene na de andere nieuwe ervaring met elkaar gedeeld hebben. Wie weet huren we nog een keer samen een rv maar dan om van oost naar west te rijden….. Pat en ik zijn nog 1 nacht en Vancouver in het Cambie hostel midden in het centrum van de stad. Morgen verlaten we het vriendelijke en mooie Canada en vliegen we naar Fiji maar we zullen zeker nog een keer naar dit prachtige land terugkeren!

In Fiji hebben we een resort geboekt voor 3 nachten mocht iemand willen weten hoe mooi het daar is ga dan naar www.mantarayisland.com want daar zitten we.