De hemel kleurt mooi oranje

De laatste dag in Cahuita was erg leuk, we zijn naar het opvang centrum voor luiaards gegaan. Hier worden gewonde dieren opgevangen. Sommige zijn aangereden, andere uit de boom gedondert of zijn hun moeder kwijt. Er zit hele kleine jonge dieren tussen die ze met de hand 4x per dag een eigen gebrouwen melk moeten geven. Gisteren was een busdag, we hebben in via 3 bussen (en 8 uur) het plaatsje La Fortuna bereikt. Onderweg in de bus hadden we een hotelletje uitgezocht en binnen 5 min. in de stromende regen gevonden. Even wat eten, dorpje verkennen en slapen.

Vanmorgen op tijd vertrokken voor een wandeling naar de lokale waterval. Het was meteen om 8 uur al erg heet en we hebben de hele tijd in de felle zon gelopen. Zo'n 4 uur zweten. De waterval was erg interresant, erg hoog en slank en eindigend in een blauw meertje met een piepklein strandje.

Vulkaan ArenalStraks hebben we een tripje naar de andere kant van de vulkaan richting lake Arenal. Van daaruit is deze actieve vulkaan beter te zien volgens de locals. De vulkaan spuwt al jaren elke dag lava uit, dus dat is een prachtig gezicht in de schemering.

Morgen vertrekken we naar de grens met Nicaragua. Daar blijkt een prachtig park te zijn dat we willen bezoeken. Wellicht een paar dagen Nicaragua, maar dat later.....

.... tot de volgende keer dus. Syl&Pat